Land Rover istorija

Ideja za razvoj prvog modela Land Rover rođena je nakon II svetskog rata i inspirisana američkim vojnim  vozilom Jeep-om. Tako je britanska fabrika Land Rover, sa sedištem u Soilhullu, davne 1948. godine,  nadmašila američko vozilo i počela sa proizvodnjom neprikosnovenog terenca koji je ubrzo postao  omiljeno prevozno sredstvo farmera, policijskih i vojnih službi.  Pošto je nakon rata bila nestašica čelika, prve serije su imale alumnijumsku karoseriju koja je bila lakša i  otpornija na koroziju. Zahvaljujući tome Land Rover je stekao reputaciju vozila koja dugo traju čak i u  ekstremnim uslovima. Imali su pogon na sva 4 točka sa dizel motorom koji je osim nafte mogao da koristi  i palmino ulje. Krasila ga je čvrstina, lagana konstrukcija i sposobnost da sa manje napora prelazi  nepristupačan teren. I iako su korišćeni i u najtežim uslovima, od 1,8 milion primeraka koliko ih je  proizvedeno, iznenađuje podatak da ih još 70% radi.  Prvobitno su se proizvodili u serijama 1,2,3 potom dobijaju naziv Defender a od 1970. Land Rover  izbacuje još jednu klasu, luksuznog terenca Range Rover. Land Rover je promenio nekoliko vlasnika, a poslednji je indijska firma TATA MOTORS, koja ga je  kupila za 2,3 milijarde $
 
Aktuelni modeli:
 
Land Rover Serija I. (1947.-1958.)
 
Land Rover Serija II. (1958.-1971.)
 
Land Rover Serija III. (1971.- 1986.)
 
Land Rover Ninety, One Ten, 127 (1983. - 1990.)
 
Land Rover Defender (1990. - )
 
Land Rover Range Rover (1970. - )
 
Land Rover Range Rover Sport (2005. - )
 
Land Rover Freelander (1997. - )
 
Land Rover Discovery (1989. - )
 
Land Rover Range Rover Evoque (2011. - )
 
Land Rover Discovery Sport (2015. - )